LUSH voor het goede doel!

Photobucket

Ook al is het een algemeen aanvaard vooroordeel dat vrouwen en mannen die veel met hun uiterlijk en make-up en dergelijke als oppervlakkige personen gezien worden – wie heeft dit vooroordeel eigenlijk doen ontstaan zeg? – ik ga hier helemaal niet mee akkoord! Er goed uitzien en jezelf verzorgen is maar een beetje normaal, niet? Of heb je graag dat ze je aankijken omdat je er zo onverzorgd uitziet? Maar goed, ik wijk een beetje af van het thema waar ik het in dit artikel graag over wil hebben: LUSH voert vanaf volgende maandag actie tegen de teerzandolie uit Canada. “Wat is dat voor iets?” hoor ik je al denken. Wel, wij zijn allemaal gewoon dat er olie beschikbaar is wanneer we dit nodig hebben, we zijn er als het ware verslaafd aan. Maar olie is een schaars product en nu wijken de bedrijven uit naar de teerzanden in Alberta Canada. Om die olie boven aarde te krijgen, worden hele bossen verwoest en de aarde wordt er gekookt met water om de olie te abstraheren. Door dit kookproces komen er allerlei giftige stoffen vrij, waardoor er van het landschap niet meer overblijft dan een zwarte woestenij.

Wat doet LUSH nu in heel dit verhaal? Wel volgende week zal je bij LUSH de limited edition haar- en bodywash Sweet and Shower kunnen aanschaffen. Deze is gemaakt van het mineraalrijke melasse (een soort dikke stroop) en daardoor lijkt deze wash precies op olie – getting the irony?.
Deze Sweet and Shower kost 5.95 EUR voor 115 gram en alle opbrengsten (excl. BTW) gaan naar het Indigenous Environmental Network.

Het IEN werkt nauw samen met kleine lokale First Nations gemeenschappen in Canada waar ze campagne voeren tegen de teerzandoliewinning. De First Nations gemeenschappen hebben direct te maken met de negatieve gevolgen van deze oliewinning.

Dit vind ik zelf nu echt geweldig aan LUSH; tegenwoordig lanceert dit merk eens in de maand een geweldig project waarmee ze op hun manier de aarde dat tikkeltje willen verbeteren en beschermen! Het is eigenlijk hetzelfde als een sticker voor het Rode Kruis kopen, maar in plaats van die sticker gewoon te laten liggen in je kast, kan je hier ook nog eens genieten van een heerlijk bad of douche!

Steun jij mee het goede doel?

Comments

  1. Mooie actie! Ik vind het goed dat Lush dit initiatief neemt.

  2. Echt tof dat ze dit doen!
    x

  3. Wat leuk dat ze dit doen!

  4. Ik vind het super dat deze wash zo op olie lijkt, doet je toch nadenken. Gotta love LUSH!

Speak Your Mind

*

Toon ons je laatste post!